Je gebruikt Internet Explorer. Deze website ondersteunt alleen moderne browsers. Gebruik alsjeblieft Chrome, Firefox, Safari of Edge.

Slaap beter en word fitter en vitaler!

Slaap: zeer onderschat en extra belangrijk voor jou als verpleegkundige!

Dit template is iets voor jou als…

  • Je moeite hebt met in slaap vallen en/of doorslapen en regelmatig moe en daardoor geprikkeld en/of gestrest bent.
  • Je wilt weten hoe je omgaat met je slaapgebrek en/of tekort aan energie door je onregelmatige diensten en/of;
  • Je geaccepteerd hebt dat het slechte slapen erbij hoort en je alsnog specifieke, wetenschappelijk onderbouwde tips voor verpleegkundigen wilt over slaap.
  • Je wilt weten of powernaps nu wel of niet goed zijn om te doen.
  • Je het moeilijk vindt om ‘nee’ te zeggen en een prioriteit te maken van je slaap en jezelf.

In dit template…

  • Neem ik je in 11 pagina’s stap voor stap mee in wat goede slaap is voor jou.
  • Leer je waarom het als verpleegkundige nog belangrijker is dan normaal om goed te slapen.
  • Help ik je inzicht krijgen in waarom je slecht slaapt en hoe je dit direct kunt veranderen.
  • Leer je hoe je gedurende de hele dag je slaap positief kan beïnvloeden.
  • Leer je hoe je voor jezelf kiest en ‘nee’ zegt tegen anderen en ‘ja’ tegen jezelf en je slaap.

Thomas is altijd betrokken, luistert goed, werkt heel persoonlijk, en is deskundig op het gebied van training, voeding en mentale gezondheid. Ik had altijd het gevoel dat ik eerlijk kon zijn wat betreft mijn vragen, maar ook problemen.

Julian

Denk eens aan hoe je prikkelbaar je bent na een nacht slecht slapen vs. een goede nacht slaap. Als je onregelmatig werkt, ben je hier gewoon heel gevoelig voor. Je loopt snel en makkelijk risico op slaapproblemen en de gevolgen daarvan. Daarom is het nodig dat je goed slaapt. Maar voor veel verpleegkundigen is dat lastig. Ze zorgen eerst voor anderen en daarna pas voor zichzelf. Dus komt slaap vaak niet als prioriteit, waar dat wel nodig zou zijn. En dat leidt tot meer stress en minder energie.

Als je (meer) energie wilt, zal je er in eerste instantie voor moeten zorgen dat je goed slaapt. Dat begint met het prioriteren van je slaap. Tegenwoordig lijkt het een hype om minder te slapen. Alles moet nut hebben en als je iets mist slaat de FOMO kneiterhard toe. Dus zit je continu te scrollen en te swipen.

Voor iedereen geldt: als je altijd aan staat, sta je te weinig uit en laad je te weinig op. Je telefoon en je stress zorgen ervoor dat je slecht slaapt, waardoor je stress de volgende dag niet 0 is. Je komt in een vicieuze cirkel terecht van slecht slapen, stress, niet opladen en weer slecht slapen. Als je slaap en daardoor je stress niet in orde zijn, loop je op zowel de korte- als lange termijn risico’s. En dat wil je niet (meer).

Waarom ik dit template heb gemaakt

Ik was net als jij verpleegkundige. Ik werkte (ook) in weekenden en nachten en wilde een ‘normaal leven’ leiden, zoals mijn vrienden. Ik weet hoe het moeilijk het voor je is en voelt om ‘nee’ te zeggen tegen je vrienden en sociale activiteiten, want je wilt erbij horen. Dus liep ik vaak moe en gestrest rond, omdat ik geen ‘ja’ zei tegen mijn slaap en mijzelf.

Maar ik ken ook het belang van goed slapen. Als ik wel goed op de kwaliteit van mijn slaap lette, zag en voelde ik wat dat mij opleverde ten opzichte van als ik het niet deed. Ook zag ik dat mijn collega’s hier moeite mee hadden en ik zag en hoorde de verschillen tussen onze vitaliteit en fitheid.

Daarnaast ben ik een jaar coach geweest voor Personal Body Plan en coachte mensen hier op hun slaap. Ik gaf mensen tips voor de kwaliteit van hun slaap en mijn gemiddelde was een 9,6 uit 73 beoordelingen. Ook heb ik de wetenschap erbij gepakt. Ik weet wat goed slapen voor jou als verpleegkundige kan betekenen en dit alles laat ik samenkomen binnen dit template.

Dit template zorgt dat jij inzicht krijgt in jouw huidige slaapgewoonten en -kwaliteit en hoe je lichaam daarop reageert. Door goed te slapen, zorg je voor meer vitaliteit en daardoor minder ziekte en betere slaap en ontspanning.

*Je ontvangt het template na je bestelling binnen een paar minuten in je inbox.

Thomas groen lachend

Aangenaam!

Mijn naam is Thomas Groen en het is mijn missie om het zorgsysteem te verbeteren en gezonder te maken voor alle zorgverleners. Ik ben ervan overtuigd dat verpleegkundigen een wezenlijk verschil maken en een nog groter verschil kunnen gaan maken hierin. Dat begint met goed voor zichzelf zorgen en opkomen en door duidelijke grenzen te stellen.

Om dit verpleegkundig leiderschap duurzaam uit te (kunnen) voeren, help ik verpleegkundigen naar een fit lijf en rust in hun hoofd met meer energie en zelfvertrouwen. Naast verpleegkundig leiderschap coach ik verpleegkundigen om persoonlijk leiderschap (terug) te pakken zodat je zonder maskers door het leven kan gaan en je je leven kan leiden zoals JIJ dat wilt.

Op mijn 11e liep ik zware brandwonden op. Op mijn 15e en 25e ging ik naar de psychologe voor behandeling van mijn Post Traumatische Stress Stoornis (PTSS) en op mijn 21e voor een negatief zelfbeeld.

Ik voelde mijzelf nooit een echte macho, maar wel ‘gewoon’ stoer. Gevoelig, maar wel een echte man. Maar bovenstaande voelde als zwakte en als falen. Ik heb mij hier tot mijn 25e voor geschaamd. Tot ik begon in te zien dat het geen zwakte was. Ik ben hier openlijk over gaan praten en ik heb van mijn zwakte mijn kracht gemaakt.

Ik was verpleegkundige en ik zag veel vormen van kwaliteit van leven. Ik zag veel patiënten lijden en uiteindelijk sterven. Het vraagstuk ‘Wat als…’ kwam heel vaak voorbij, maar bijna altijd te laat.

Dat zorgde ervoor dat ik erachter kwam dat ik meer impact wilde maken. Voor mij was het nog niet te laat. Ik zei, deed en koos niet (voor) wat ik werkelijk wilde omdat ik dacht dat ik niet goed genoeg was. Het waren zelfopgelegde beperkingen en die hielden mij klein.

Die zelfopgelegde beperkingen zijn nu weg en ik leef mijn leven op de manier zoals ik wil.

Ik herken die zelfopgelegde beperkingen direct bij mijn klanten. En nu help ik hulpverleners hun leven te leven zonder hun opgelegde beperkingen.