Je gebruikt Internet Explorer. Deze website ondersteunt alleen moderne browsers. Gebruik alsjeblieft Chrome, Firefox, Safari of Edge.

Binnen 1 maand rust in je kop als verpleegkundige, óók met een onregelmatig leven

Plant

Het gaat om jou

Je zorgt altijd voor en denkt altijd aan anderen. Het is tijd om voor jezelf te zorgen.

Twee bomen en een kleine boom

Authenticiteit

Hier gaat het om zijn wie je écht bent en wie je wilt zijn.

Drie bomen op een berg

Samen

Je hoeft niet niet alleen te doen. Je vindt hier gelijkgestemden en accountability partners.

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Je wilt graag energieker zijn maar weet niet hoe en/of hebt het al vaak geprobeerd maar valt vaak terug.
  • Je zit al een tijdje minder lekker in je vel maar kan de vinger niet op de zere plek leggen.
  • Je bent altijd in beweging, vindt het moeilijk om stil te zetten en je vindt het moeilijk om echt te ontspannen.
  • Je bent altijd beschikbaar en bereikbaar voor anderen en vindt het moeilijk om ‘nee’ te zeggen.
  • Je zorgt namelijk altijd eerst voor anderen en daarna pas voor jezelf en wil daar nu verandering in brengen, maar…
  • Je vindt het moeilijk om hulp te vragen en accepteren omdat het toegeeft als toegeven aan zwakte. Je lost alles liever zelf en alleen op.
Thomas Groen, coach

Hoe fijn zou het zijn als…

  • Je energieker door de dag heen gaat en je niet op het midden van de dag al klaar bent voor het einde van de dag.
  • Je niet altijd die sterke verpleegkundige hoeft te zijn?
  • Je af en toe je zorgen kan en mag uiten van jezelf bij de personen bij wie je het wilt doen?
  • (Denkt je hoofd nu meteen ‘ik ga me echt niet bij iedereen kwetsbaar opstellen hoor. Dat gaat me te ver. Ik ben geen aansteller.’, of iets in die richting?)
  • Je af en toe kan en mag stoppen met rennen voor anderen en mag stilstaan (of liggen zelfs?!) voor jezelf?
  • Je minder kan geven en meer kan ontvangen op alle gebieden in je leven?

How can we expect people to put value on our work when we don’t value ourselves enough to set and hold uncomfortable boundaries?
We don’t have to do all of it alone. We were never meant to.” – Brené Brown

Wat ga je bereiken?

In dit groepsprogramma gaan we samen een maand lang aan de slag om ervoor te zorgen dat jij weer lekker in je vel zit en rust in je hoofd hebt. 4 weken lang deel ik van maandag tot en met vrijdag een video van +- 10 minuten met de groep. Door de video’s krijg je inzicht in waarom je je op dit moment voelt zoals je je voelt.

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Naast de video’s helpen de challenges je om gezonde, duurzame gewoontes op te bouwen op het gebied van vitaliteit en gezondheid. Elke week krijg je nieuwe challenges, die je meer routine(s) geven en zodat je die ook direct in je leven inbouwt.

Je wordt elke dag uitgedaagd om je grenzen op een positieve manier te verleggen zodat je meer voor jezelf gaat zorgen terwijl je voor anderen zorgt. Het resultaat vind je hieronder.

Na dit groepsprogramma:

  • Voel je je fitter en energieker dan heel 2021 bij elkaar.
  • Heb je eindelijk rust in je hoofd en rust in je lijf.
  • Heb je gezonde, duurzame gewoontes opgebouwd waar je op kan terugvallen voor rust in je hoofd, ook na dit programma.
  • Durf je te stoppen met rennen en ‘ja’ zeggen verjaardagen waar je eigenlijk niet heen wilt en extra diensten die je eigenlijk niet wilt of kan draaien omdat;
  • Je het gevoel hebt en gelooft dat je het waard bent en je voor jezelf durft te kiezen.
  • Hoef je niet meer altijd de sterke jij te zijn en mag je van jezelf je zorgen uiten bij de personen bij wie je dit wilt doen.
  • Weet je hoe het voelt om voor jezelf te kiezen en doe je wat je werkelijk wilt.

Thomas heeft me geholpen met kleine aanpassingen meer rust te vinden in mijn dagelijks bestaan.
Daarnaast heb ik meer inzicht gekregen in goede en minder goede gewoontes. Ik drink eindelijk minder koffie! en kan bepaalde gevoelens beter reguleren. Thomas is eerlijk en draait niet om de zaken heen. Precies wat ik nodig had!

Jeannette Kappe

Door het groepsprogramma heb ik nu meer innerlijke rust, focus ik me meer op de dingen waar ik wel invloed op heb en ben ik minder bezig met wat anderen van mij vinden.

Casper van der Vos

Heel veel dank voor de tips and tricks om het leven weer aangenamer te maken. Het laten beseffen dat je er toe doet, het ontdekken wat wel en niet voor je werkt of bij je past. De rust weer terug ervaren en hoe dat te behouden.

Monique Hakkert Kriekaard

Video’s en challenges

Week 1:

Ik leg je uit hoe je balans houdt in je voedingspatroon en hoe je stil staat in een wereld die continu doordraait. Het antwoord is bijna altijd ‘minder’. Ik help je met vertragen en bewust te worden van je gewoontes en jezelf.

Je bent gestrest, vermoeid en je lichaam klaagt via je ziel. Je ontdekt hoe jouw ziel tegen je lichaam klaagt momenteel. Wat de challenges je opleveren? Mark vertelt het je:

Ik merk dat ik meer energie begin te krijgen en qua gewicht ben ik nu van 98kg naar 96,5 gegaan, dus daar ben ik ook blij mee. De stilte helpt me om dichter bij mezelf te komen en ook om beter tot rust te komen.

Plant

Week 2:

Ik leg je het verschil tussen pijn en lijden uit en wat de weg van de minste weerstand is. Je komt erachter wat jouw minste weerstand gedrag je op de korte termijn oplevert en wat het je oplevert op de lange termijn. Door zelfinzicht krijg je inzicht in je controle & vermijding en hoe jij je verzet tegen wat je écht wilt.

Je krijgt inzicht in je angsten en hoe die ervoor zorgen dat je kiest voor korte termijn verleidingen (korte termijn fijn, lange termijn pijn). Ik help je inzicht te krijgen in je waarden, wat JIJ wilt en hoe je kunt leven naar je waarden zodat je naar korte termijn pijn, lange termijn pijn kunt gaan.

In de challenges van deze week ga ik je meer uitdagen. Meer stilte en vertraging opzoeken, meer bewustzijn creëren en bewust weerstand opzoeken.

Week 3:

‘Ben veel banger dan ik was toen ik nog stil stond. Mag zo wezen. Maar ik kom eindelijk, ik kom eindelijk vooruit.’ – Vandaag ben ik gaan lopen van Acda & De Munnik. Deze week draait om hoe dans je met je angst? Hoe zorg je ervoor dat je ondanks je angsten, toch vooruit komt?

Je vindt het makkelijk om altijd beschikbaar/bereikbaar te zijn en altijd ‘ja’ te zeggen. Wat ik veel hoor is dat als je ‘nee’ zegt, je je schuldig voelt en als je ‘ja’ zegt, baal je van jezelf. Dat balen is die lange termijn pijn omdat je op dat moment vanuit je angst hebt gereageerd.

Ik leer je hoe je meer kan ontvangen (en nemen) in plaats van altijd maar te geven. Van afwijzing naar liefde, van altijd sterk moeten zijn en perfectionisme naar de controle uit handen geven.

Enkele reacties van ex-deelnemers na deze week:

Ik vond de video’s deze week best confronterend. Maar dat werkt voor mij beter dan met handschoenen aanpakken. Dus ik heb er ook veel uitgehaald. De challenges gingen goed. – Jeannette

Ik realiseer me steeds meer dat je op die manier wel altijd aan staat en dat mensen verwachten dat je altijd reageert. – Mirjam

De challenges van deze week zorgen voor nog meer (goede) weerstand. Bovendien nog meer rust in je hoofd en meer bewustzijn:

Ik zit nu na 3 weken (van de 4) wat minder in mijn hoofd en ik ben nu bewuster bezig wat mijn lijf doet, hoe het op bepaalde dingen reageert etc. Bijvoorbeeld wanneer je elke dag naar buiten gaat voor een bepaalde tijd. – Nynke

Week 4:

Hoe leef je je leven nu zoals JIJ wilt? Wanneer is het oké om bevestiging te vragen, wanneer is het oké om afhankelijk te zijn? Voel je je veilig bij jezelf? Wat zegt je intuïtie je en wat als je je intuïtie niet kan vertrouwen? Ik vertel het je allemaal in deze week.

Heb je het gevoel dat je altijd nuttig bezig moet zijn? Ook daar gaat het de hele week over. Ik vertel over zelfliefde, hoe je jezelf meer kan gunnen en over hoe je kwetsbaar mag en kan zijn van en voor jezelf.

Als laatste vertel ik je hoe je meer kan genieten waardoor je vol overgave kan gaan leven. Je mag soms ook nutteloos en doelloos zijn.

Qua challenges zit in deze week de ultieme uitdaging: maximaal vertragen en ALLE prikkels wegnemen die je afleiden. Gerianne reageerde hierop met:

We zijn veel te veel bezig met altijd maar dingen moeten en meer, meer meer. Maar die tijd om te lachen, te ontspannen, lekker gek te doen die is er maar heel weinig in verhouding. En het is zonde om te wachten tot je oud bent en het dan pas gaat doen terwijl je het misschien niet meer kunt vanwege ziekte/ouderdom etc. Leef nu het kan!

Durf jij het aan?

Het stukje routine is o zo belangrijk vooral bij onregelmatig werk. Toen ik nog alleen woonde was ik hier ook al mee bezig. Nu ik samen woon en onregelmatig werk schiet dit er snel bij in. Door dit groepsprogramma ben ik hier mee mee bezig geweest en heb ik het als fijn ervaren om mijn eigen routine neer te zetten waardoor ik zeker beter voor mezelf zorg. Het geeft me een fijn gevoel om deze zaken voorop de rest te zetten.

Mirjam

Als jij nu dit leest en net als ik op het punt staat/stond wat moet ik nou en in je hoofd zit waar je niet uitkomt, deel het en vraag hulp. Dat is ok. Met dit groepsprogramma kun je daar een stap in zetten in een veilige omgeving.

Nynke

Thomas Groen, coach

Even heel concreet

  • Dit is een groepsprogramma dat een maand duurt. Op maandag van de eerste week van de (nieuwe) maand starten we.
  • In dit groepsprogramma gaan we aan de slag met het bouwen van gezonde, duurzame gewoontes. Die gewoontes zijn onder andere op het gebied van voeding, slaap en ontspanning. Onder deze foto beschrijf ik nog concreter wat er wordt besproken.
  • Elke ochtend van maandag tot en met vrijdag deel ik een video met jullie waarin ik spreek over het bouwen van die gewoontes. Ik help je inzicht krijgen in je huidige gedrag waardoor jij zelf inziet wat je mag veranderen. Ik geef hele concrete tips & tricks die onderbouwd zijn met wetenschappelijke kennis.
  • Veel van deze kennis en tips & tricks kan je ook terugvinden in mijn templates over voeding, slaap en ontspanning. Als je je inschrijft, krijg je die er als bonus gratis bij.
  • Daarnaast werken we met dagelijkse en wekelijke challenges waarbij je mooie prijzen kan winnen. Ik ga bovendien twee van de vier donderdagen live met een Q&A in deze groep zodat jij al je vragen beantwoord hebt over het bouwen van je nieuwe gewoontes.
  • Zodra je betaald hebt, geef ik je toegang tot een exclusieve Facebook-groep en stuur ik je de templates op.

Bonus:

  1. Templates over voeding, slaap en ontspanning twv 21 euro.
  2. Je wordt lid van de besloten Facebook-groep met o.a. challenges en reflecties.

Waar ik in mijn 1 op 1 coaching 150 euro in het uur vraag, krijg je dit programma voor meer dan 3,5 uur aan video’s en 2 Q&A’s slechts voor…

125 euro

Thomas Groen, coach

Coach
Thomas Groen

Op mijn 11e liep ik zware brandwonden op. Op mijn 15e en 25e ging ik naar de psychologe voor behandeling van mijn Post Traumatische Stress Stoornis (PTSS) en op mijn 23e voor een negatief zelfbeeld.

Dit voelde als zwakte en als falen. Ik heb mij hier tot mijn 25e voor geschaamd. Tot ik begon in te zien dat het geen zwakte was. Ik ben hier openlijk over gaan praten en ik heb van mijn zwakte mijn kracht gemaakt.

Ik voelde mijzelf nooit een echte macho, maar ‘wel gewoon stoer’. Gevoelig, maar wel een echte man. Toen mijn moeder mij aanraadde om verpleegkundige te worden, moest ik eerst lachen. ‘Ik had gymnasium gedaan en ging toch geen HBO doen? En zeker geen verpleegkunde, dat was voor vrouwen.’ Toen ze me herinnerde aan dat ik altijd ambulanceverpleegkundige wilde worden, was ik om.

Ik vond verpleegkundige zijn heel tof, tot ik erachter kwam dat ik meer impact wilde maken. Ik zei, deed en koos niet (voor) wat ik werkelijk wilde omdat ik dacht dat ik niet goed genoeg was. Het waren zelfopgelegde beperkingen en die hielden mij klein.

In het ziekenhuis merkte ik de frustratie van mede zorgverleners. Onregelmatige werktijden en hoge werkdruk gingen gepaard met veel stress. Ik zag en hoorde veel verpleegkundigen die het moeilijk vonden om net zo goed voor zichzelf te zorgen als voor hun patiënten. Dit was op het gebied van voeding, slaap, ontspanning en persoonlijk leiderschap.

Veel verpleegkundigen spraken zich vaak niet uit zoals ze wilden en dat leverde veel frustraties op. Uiteindelijk konden ze niet zijn wie ze echt wilden zijn. Ik besloot zowel mijn leven beter in te richten met meer rust als het leven van anderen. Dat begon in 2020 als coach bij Personal Body Plan op het gebied van lifestyle en vitaliteit.

Het is mijn missie om het zorgsysteem te verbeteren en gezonder te maken voor alle zorgverleners. Ik ben ervan overtuigd dat verpleegkundigen een wezenlijk verschil maken en een nog groter verschil kunnen gaan maken hierin. Dat begint met goed voor zichzelf zorgen en opkomen en door duidelijke grenzen te stellen.

Om dit verpleegkundig leiderschap duurzaam uit te (kunnen) voeren, help ik verpleegkundigen naar een fit lijf en rust in hun hoofd met meer energie en zelfvertrouwen. Naast verpleegkundig leiderschap coach ik verpleegkundigen om persoonlijk leiderschap (terug) te pakken zodat je zonder maskers door het leven kan gaan en je je leven kan leiden zoals JIJ dat wilt.

Veelgestelde vragen

Voor wie is dit programma geschikt?

Voor verzorgenden en verpleegkundigen die meer en beter voor zichzelf willen kiezen en continu aan staan. Dat vertaalt zich vaak in concrete zaken als veel schermtijd, weinig energie, zin in de dag en motivatie om dingen te ondernemen.

Wat leer ik allemaal in het programma?

Zie jezelf als een batterij in deze. Als je niet voor 100% opgeladen bent en je belast jezelf wel voor 100%, kom je in de – uit. De video’s van ongeveer 10 minuten van maandag tot en met vrijdag geven je inzicht diepgang in je huidige gewoontes die veroorzaakt hebben hoe je je voelt.

Ik leer je (onder andere door de challenges) hoe je jezelf kan opladen door goed te slapen, te ontspannen, goede voeding tot je te nemen. Ik help je beschikbaar en bereikbaar voor jezelf in plaats van anderen te zijn en voor jezelf te zorgen.

Ik weet niet of dit het juiste moment is voor me.

Wanneer denk je dat het juiste moment wél voorbijkomt? Er is altijd wel iets in het leven dat je voorrang kan geven. Het gaat juist over dat je jezelf op 1 gaat zetten en voor jezelf kiest. Het is een maand lang, elke dag een beetje. Als je die kleine beetjes niet voor jezelf wilt vrijmaken, is het weer ‘als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’. En dat wil je juist niet meer, toch? 

Ik ben al heel druk en weet niet of ik de tijd ervoor heb.

Dat is juist het hele punt. Omdat je continu aan staat, bereikbaar bent voor anderen en de hele dag aan het rennen bent voor anderen ben je druk. De video’s duren 10 minuten per dag om te kijken, verder ben je er nog een half uur per dag extra aan kwijt. Je kan mij niet vertellen dat je dat niet voor jezelf kan vrijmaken. Check je schermtijd anders eens. Ik ben ervan overtuigd dat je daar wat vanaf kan halen.

Ik vind het heel veel geld en weet niet of ik dat wel durf/ervoor over heb.

Dat begrijp ik en ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar 125 euro voor dit programma is voor de waarde echt peanuts. Dus heel eerlijk? Als je het geld niet aan jezelf wilt uitgeven, raad ik je af om dit te doen. Alleen als je intrinsieke motivatie hebt, wordt dit een succes.

Ik wil je ook vragen het van de andere kant te bekijken. Wat kost het je om deze investering NIET te doen?

Wat kost het je om nog (veel) langer de uitgebluste persoon te zijn die je nu bent? Hoeveel frustratie gaat dat je nog opleveren? Is dat hoe je wilt blijven leven?

Ik weet het niet hoor… Wat als ik het eerst zelf wil proberen?

Wat gebeurt er als je het zelf gaat proberen? Blijf je gratis producten downloaden en daar het beste van meepakken? Van gratis producten is nog nooit iemand écht beter geworden namelijk.

Dit is een typisch gevalletje ‘als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’. En dat wil je juist niet meer, toch? Diep van binnen weet jij heel goed wat je wilt. Maar je verkoopt jezelf dat nu niet het juiste moment is. En dat doe je al jaren. Dus wil je dat nu echt wéér doen?

Waarom zou ik dit programma bij jou volgen en niet bij iemand anders?

Een aantal redenen:

  1. Ik ben verpleegkundige geweest en weet precies hoe de zorg in elkaar steekt qua werkdruk, hiërarchie, gebrek aan waardering en meer. Daardoor weet ik hoe moeilijk het is om voor jezelf te kiezen als verzorgende/verpleegkundige.
  2. Ik ben zelf een echte gezondheidsjunk en heb jarenlange ervaring qua vitaliteit en gezondheid en heb dit ook getest in onregelmatige diensten. Daarnaast heb als coach een jaar lang mensen begeleid op voeding, slaap en ontspanning en weet ik wat gezonde, duurzame gewoontes zijn. Vanuit beide weet ik hoe moeilijk het is om daaraan vast te blijven houden.
  3. Ik weet hoe moeilijk het is om hulp te vragen en te accepteren. Zie de volgende vraag maar.

Het voelt als toegeven aan zwakte om een coach in te schakelen.

Je bent aan het juiste adres. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb me precies zo gevoeld. Het voelt als falen.

Je wilt het graag zelf oplossen, maar dat gaat je niet lukken. Die gevoelens zijn je beperkende overtuigingen en je ego die tegen je praten. En je houdt die gevoelens nu juist in stand door er niks mee te doen.

Ja, je hebt je masker(s) soms nodig. Maar altijd? Nee. Je bent daarmee bezig iemand te zijn die je van binnen niet écht bent. Accepteer nu deze hulp door hiermee aan de slag te gaan. Ik (ver)oordeel niet. Je bent niet zwak, je bent juist heel sterk. En meer dan welkom.

Wat als ik niet bij live Q&A kan zijn, alles direct kan bekijken, geen tijd heb etc…?

Elke dag een beetje wint het van een keer heel veel. Ik deel elke dag video’s van ongeveer 10 minuten, soms zelfs korter. En heel eerlijk: als je niet het verlangen had gehad om meer en/of beter voor jezelf te zorgen, had je deze mail niet gelezen.

Ik kan niet in je timemanagement kijken. Als dit je vraag is, mag je prioriteiten gaan stellen voor jezelf. Durf en mag je 30 minuten per dag vrijmaken van en voor jezelf per dag? Als je dat moeilijk vindt, is dit des te meer iets wat je nodig hebt. Dat ga ik je leren.

Daarnaast vind je hier mensen die er net zo in staan. Jullie leren van elkaar en kunnen jullie optrekken aan elkaar.

Ik wil het niet in een groep doen…

Ik snap dat dat eng is in het begin, omdat je het tot nu toe altijd alleen hebt gedaan of hebt willen doen. De kracht van de groep is juist dat je gelijkgestemden vindt die allemaal hetzelfde in de wedstrijd staan als jij. Het werkt versterkend in plaats van blokkerend. Check de reviews nog maar eens, iedereen had in het begin dezelfde belemmering als jij.

En als je 1 op 1 wilt, ben je ook meer dan welkom.